Miksi mietin liikaa..? Miksi teen pienestä asiasta ison asian. Miksi yritän joskus mennä hetkeä karkuun yrittäen hukuttaa sen verkostoaivojeni uumeniin. Miljoona fileä lähtee ja päättyy, ei mihinkään. Miksi..? Pelkäänkö sitä ihanaa tunnetta, joka voisi tehdä minut onnelliseksi vai mitä hittoa mä pelkään..? Miksi yleensäkin pelkään..? Mä en ymmärrä. Ei ole pelättävää. On vain Onni, isolla O:lla. Ja neiti on idiootti ja käpertyy sohvalle kiskoen vilttiä päälle, kuin jotain hiton suojakilpeä. Ja kun on siinä paikallaan, hengittämättäkin.. tietää olevansa tyhmä. Ja koska itsekritiikki on välillä vaikeaa, nousee sohvalta, iskee punaiset lenkkarit jalkaan ja lähtee juoksemaan. Musiikki hakkaa tärykalvoja melkein rikki ja askel kiihtyy.. kunnes tulee stoppi ja kädet reisiä vasten läähättäessä nauraa itselle hysteerisenä. Mä olen hannari. Mä pelkään unelmaa, joka kutittelee mua ihanasti. Unelmaa, jota olen odottanut ehkä koko elämäni. Mä yritän saada itsestäni jotenkin, ei haluttavan, ei hyvän, ei ihanan, jotta mulla olisi syy, muka hiton hyvä syy vetää sitä suojakilpeä päälle. Ja kuitenkin tiedän, ettei mulla ole sitä syytä. Ei todellakaan. Mä haluan tätä. Ja, että tää tunne vie mut mukanaan. Täyttää mut. Kävelen takaisin himaan ja laulan ääneen biisin, johon yhtyy jokainen solukin minussa. Olen hankalan luonteeni lisäksi välillä tosi idiootti. Kai. Mutta yhä ihana. Mie.

"Katson tähtien taa
Näen monta miljoonaa
Pientä lasta nauravaa

Kuninkaita suuren maan

Katson tähtien taa
siellä mua odottaa
paikka rauhallinen
alku suurten haaveiden

Moni ajatuksissaan kauas tähtiin matkustaa
Antaa tunteen näyttää tien ja haaveidensa opastaa
Yksi löytää paikan rakkauden, toinen paikan surujen
Maailman valon tai varjojen

Katson tähtien taa
Näen monta miljoonaa
Pientä lasta nauravaa
Kuninkaita suuren maan

Katson tähtien taa
siellä mua odottaa
paikka rauhallinen
alku suurten haaveiden


Niin helppoa on löytää se tie
joka haavemaailman polkuja kulkee ja perille mut vie
Palata voin kotiin milloinka vain
ja matkan uuden aloittaa kohti uutta unelmaa

Katson tähtien taa
Näen monta miljoonaa
Pientä lasta nauravaa
Kuninkaita suuren maan

Katson tähtien taa
siellä mua odottaa
paikka rauhallinen
alku suurten haaveiden!!!
"

Näin. Hassu minä.