Nuin. Lomat on nyt sitten pidetty. Paluu arkeen tehty vaihtelevin menestyksin. Paluuyön unet jäivät pikkuisen vähiin. Kone oli tunnin myöhässä.. ja kun viimein pääsin himaan, kello oli jo yli yksi yöllä. Olipas rankka aamuherätys. En itseasiassa tajunnut maailmasta kunnolla eilen mitään. Blondailin kyllä senkin edestä. Jätin kännykän duuniin ja palasin tyhmänä sitä sitten vielä hakemaan kesken himaan menon ja huomasin takas duuniin päästyäni, että kivakiva. Ei kulje enää bussit. Argh. Mutta yllättävää, en edes kiukunnut. Nauroin vain puhelimessa äitini kanssa, kuinka ihana blondilapsi hänellä on. Vihdoin, kun olin himassa keskityin minun, siis MINUN ihanaan haukkupaukkuuni, joka oli palannut kotia. Se oikeasti puhui. Ihana. En kyllä tajunnut, mitä. Mutta ei väliä. Sillä oli ollut hirveän ikävä.. niin mullakin. Mun oma karvapeppu. Ilta menikin sitten nopeasti laskut maksaessa ja 24:sta katellessa omalla sohvalla, lämpimän viltin alla. Ja saunoessa. Vaikka eilen ottikin pannuun tämä kiva synkkä maisema, joka ahistaa välillä niin järjettömästi, niin oma sänky on aina oma sänky. Ja olen päättänyt antaa itselleni aikaa miettiä asioita nyt ihan rauhassa. Elämääni. Sitä missä olen ja mihin kuulun. Ja missä mun koti oikeasti on. Olisi vain liian rankkaa alkaa samantien miettimään kaikkea, ennenkuin on edes tottunut taas kotona olemiseen. Joku voisi kyllä muuttaa ton vesisateen lumeksi tai sitten tuoda mulle kesän tähän, just nyt. Aah.. aurinko.. järvi.. laituri.. viltti.. hyvä kirja.. vesimelonia.. bikinit.. aurinkorasvan makuiset huulet ja lämmin hyvä olo.. Tule jo.. haluu.. Inhoan tätä mustaa mustaa mustaa ilmaa. Se vie niin paljon energiaa. Liian paljon. Ei hyvä. Tänään pitäisi sitten taas jatkaa läsitöiden tekemistä. Kaksi enkeliä onkin kesken. Haaveilin maalauskamojen siirtämistä takaisin olohuoneeseen viikonlopun aikana. Nyt olisi hyvä hetki purkaa itteensä maalaamiseen.. Jos osaisin ottaa yhden viikonlopun ihan ihan rauhassa.. myös kotona. Toivossa on taas hyvä elää.. Mutta yritystä on. Kai. Taidan jäädä vielä hetkeksi loikoilemaan laiturille ajatuksissani, jossa lämmin tuuli kutittelee selkää..