Mä oon istunut tässä koneella ja tuijottanut näyttöä.. en lue mitään, en kirjoita mitään.. aiemmin muut kävi pyytämässä mukaan syömään.. ei ole nälkä.. mä haluan viettää mun safkiksen nyt näin.. miettien. Mä kyseenalaistan itteeni. Mä hakkaan päätäni seinään. Mä puren huulia rikki. Mä räpsytän kyyneleet pois silmistä. Mä mietin. Yritän tutkia, mitä mun sisimmässäni tapahtuu.. Miksi mun ajatukset horjuu.. Miksi en luota nyt itseeni. Kuuluu pieni rapina, kun joku osa musta rapistelee vasten suojakilpeä.. Mä olen ollut avoin. Jopa niin avoin, että se saa mut pelkäämään. Ajattelen, et avoimuus on hyvä. On oltava rohkea. Mut miksi sitten kuitenkin tunnen näin.. Ehkä mun pitäisi kuitenkin olla ihan hiljaa.. vähemmän avoin.. ja laittaa kansi taas kiinni.. lukita ja heittää avain pois. Jonnekkin syvälle. Ja se, joka haluaa sen avaimen joskus  käsiinsä, joutuu sukeltamaan sinne syvyyksiin saadaksen sen. Syvyyksiin, jossa kaikki on näkyvillä.  Ehkä mä en sittenkään ole valmis olemaan avoin.. vielä.. Ehkä mä pelkään, etten mä sittenkään riitä näin. Vaan mun pitäisi olla jotain muuta.. mitä en pysty olemaan.. ehkä mun ajatusmaailma on niin utopiaa.. ettei siihen pääse kiinni. Vaikka mä toivon, et joku pääsis.. edes vähän.. uppoutumaan sinne. Mä mietin mun naiviuutta.. kuinka asiat vain menee ja järjestyy, kun tarpeeksi uskoo. Niin varmaan. Mä en tiedä, mihin mun pitäisi uskoa.. Miksi joka kerta, kun tunnen kulkevani oikeaa tietä.. alan kuitenkin etsimään kompassia taskustani varmistaakseni sen tien oikeellisuuden. Mä pelkään. Ja se on niin vaikea myöntää. Mä haluan luottaa vaistoihini.. mutta en halua kuitenkaan pakottaa mitään missään asiassa. Mä pelkään olla oma itteni, kun tiedän olevani erilainen.. ja se mun erilaisuus pelottaa muita.. ja sit törmään seinään ja toivon.. et kun en olisi minä. Olisin joku muu. Joku sellainen, vähemmän avoin. Joku, joka tyytyisi vain odottamaan.. eikä saisi näitä tyhmiä visiota aina. Joku sellainen.. jota olisi helpompi lähestyä.. eikä mun tarvis enää miettiä.. et mitä jos mä en riitä näin..